MadFab Interiör

Vår vrå, inredning, livet & härligheten!

Köksinspiration och brist på att kunna teckna

Kategori: Arkitektskolen for indretningsdesign

Ofta när det är inlämning i skolan eller vi ska göra något hemma, är det en bild som är grunden till hela idén. När vi gjorde vårt kök var dessa två bilderna mina ledstjärnor. Visst är dem fantastiskt fina? 
Källa: okänd
 
Super snyggt med olikfärgade köksstolar! 
 
Detta är en bild ifrån Kvänum Kök. Köket heter Banér. 
 
Det var denna bilden som inspirerade till skillnaden i djup mellan luckorna och belysningen. 
 
Till något helt annat, jag kan inte rita för hand! Blir helt galen av att titta runt på allas fina illustrationer, ritningar och kundpresentationer, gjorde för hand. Var inne på en blogg House nr 11, http://housenumber11.blogspot.no/, så fina teckningar! 
Har nu suttit en timme och försökt illustrera vad jag har i mitt huvud och får inte ut det på papper, och jag kan säga detta är inte den första timmen. 
 
Längtar efter tiden då vi ska arbeta i AutoCad, tror det blir min biff! Nu ska jag kämpa vidare med att teckna för hand! Modul 3 och 4 bara ska vara färdigt innan jag börjar jobba igen. Stentufft!
 
//Trevlig kväll
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Angie säger:

    Gud vad kul det verkar att plugga , har funderat länge på att studra den här kursen och tror jag ska starta nu i september :) är dock lite orolig då jag inte är den bästa på att rita för hand,tror du man kan lära sig fort under studie tiden? Hur svår skulle du säga att utbildningen är ? kanske svår fråga hehe Jätefin blogg Btw :)

    Svar: Hej Angie! Vill inte skrämma dig, men sitter just i denna stund och sliter mitt hår:=) Trots min egen frustration så tror jag faktiskt att man kan lära sig. Jag vill också att allting ska gå fort, med denna utbildningen, nej, ingenting går speciellt fort. Och som svar på din fråga, jag trodde aldrig det skulle vara så här svårt. Men och andra sidan, så bra vi kommer vara när vi är klara! Hoppas verkligen jag inte skrämmer dig, hoppa på! Hur är det man säger "man ångrar bara det man inte gör"! //Linda
    MADFAB INTERIÖR

    2013-08-14 | 14:28:17
  • Lisa säger:

    Hej Linda!

    Jag är också jätte intresserad av att börja läsa denna utbildningen i september. Vad är det som är svårt. Är det mycket teori eller mer praktiska uppgifter? Är det lätt att förstå uppgifterna man får? Blev lite skrämd när jag fick höra av en tjej som läste där att hon hoppade av kursen för att hon inte förstod hur hon skulle genomföra uppgifterna :/ hur lång tid tar det ungefär att genomföra en uppgift? Är det flera uppgifter i en modul? Känner du att det är en lärorik utbildning, som du kommer ha nytta av? Många frågor det blev. tack på förhand :)

    // Lisa


    Svar: Hej Lisa! Teorin tycker jag är OK, det är dem praktiska inlämningsuppgifterna som är svårt. Det är även dessa som är tidskrävande. Uppgifterna du får är inget större problem att förstå, men att få tillbaka bedömningarna är jätte lärorikt och man kanske behöver "bli bedömd" några gånger för att veta att man är på rätt väg. Bedömningarna är väldigt vägledande och bra! Det är nog mellan 5-10 uppgifter per modul, vissa lite enklare andra ganska kluriga. Man kan inte ange en tid för uppgifterna då det nog varierar väldigt hur mycket tid du själv vill/kan lägga. Det jag i skrivande stund tycker är svårt, är att presentera mina helt lysande inredningsidéer på papper på ett korrekt och snyggt sätt. Men om jag kommer ha glädje av utbildningen, absolut! Den är väldigt grundlig och omfattande utifrån mitt tycke! Hoppas jag har hjälpt dig en bit på vägen, kör på och lycka till! //Linda
    MADFAB INTERIÖR

    2013-08-19 | 14:06:26
  • Angie säger:

    Hej igen! Jag har nu skrivit in mig på skolan sätter igång i Oktober :) är så taggad! Jag undrar bara man kan ju beställa Utbildningsmaterial som kompendium Utbildningsmaterial som kompendium, är det något du tycker behövs?

    Hälsningar Angie

    Svar: Hej Angie! Gratulerar! Vad roligt! Det verkar bra att beställa utbildningsmaterialet i kompendium form, jag brukar själv printa och sätta det i offert mappar. Detta fungerar bra för mig! Men det fungerar inte att sitta med materialet på skärmen, det är nog ingen god idé. Lycka till och jag byter gärna erfarenheter och bollar ideér under resans gång! //Linda
    MADFAB INTERIÖR

    2013-09-15 | 16:05:04

Kommentera inlägget här: