MadFab Interiör

Vår vrå, inredning, livet & härligheten!

Arkitektskolen for indretningsdesign..härligt, skrämmande, men jag vågar!

Kategori: Arkitektskolen for indretningsdesign

Nu är det avgjort, anmält och startskottet går nästa vecka! Arkitektskolen for indretningsdesign, det är verkligen jag som har fått tummen ur och anmält mig och dessutom startat en blogg:=) 
 
Herregud, hela härligheten! Ska försöka använda bloggen som en förlängning av mitt huvud, behöver göra av med lite bilder, ideer, projekt och kanske, kanske inspirera någon annan genom mina projekt. 
 
I väntan på startpaketet ifrån skolan, packas familjens väskor för en resa till Cypern, stolar kläs om, och givetvis, när man går i skolan måste man ha en vrå! Jag ska göra en vrå!
 

Kommentarer

  • Maria i Ängelholm säger:

    Hej Linda, vilken fin blogg du har! Blir imponerad av att du hinner med att blogga samtidigt med alla andra saker du gör :)
    Jag ser att du går utbildningen till inredare på Arkitektskolen i Köpenhamn. Jag är intresserad av den utbildningen, men skulle gärna vilja höra med dig vad du tycker om om den? Har den motsvarat förväntningarna? Är utbildningsmaterialet bra och får du bra feedback på dina inlämningsuppgifter? Arkitekskolens webbsida är ju ganska anonym så det hade känts bra att få kontakt med någon som går utbildningen!
    Hälsar
    Maria i Ängelholm

    Svar: Hej Maria, kul du har hittat till min blogg! Och tack! Jag tycker utbildningen är bra, mycket bra, men svår och det krävs en stor portion självdisciplin. Mina förväntningar var inte vad det är, men jag är en obotlig tidsoptimist. Det krävs mycket tid, mer än vad jag förväntat mig. Feedbacken på inlämningsuppgifterna är jättebra, jag skulle däremot behöva kanske lite mindre uppgifter och oftare, med deadlines och lite mer krav ifrån skolan:=) Hoppa på, så kan du och jag plugga ihop, vi bor ju inte så långt ifrån varande. Lycka till och hoppas mina konstiga svar kan vägleda dig. //Linda
    MADFAB INTERIÖR

    2013-11-04 | 10:22:44
  • Anonym säger:

    Hej Linda, tack för ditt svar! Har i princip bestämt mig för att börja utbildningen den 4 december. Åker till Köpenhamn för att vara med på informationsmötet den 22 november. Ja, självdisciplin blir nog den stora utmaningen för mig också. Det gäller att hitta någon rutin som fungerar... Har du kontakt med någon annan som går utbildningen? Hade ju varit kul om vi kan stötta varandra! Var bor du?
    Hälsar
    Maria

    Svar: Hej igen, nej tyvärr har jag inte det. Och desto längre man kommer desto mer behov känner jag för att ha en "sidekick"! Jag bor lite utanför Helsingborg och håller just nu på att färdigställa modul 4. Hör av dig när du är igång! Lev väl så länge //Linda
    MADFAB INTERIÖR

    2013-11-05 | 10:21:44
  • Maria i Ängelholm säger:

    Hallå Linda! Sådär ja, nu så har jag anmält mig och fått startpaket hemskickat till mig. Planerar väl att sätta igång ordentligt i januari, men tjuvstartar väl lite smått nu innan jul. Ser här på din blogg att du kämpar på och har kommit en bra bit på vägen! Hör gärna av dig till mig på min mejl så kan vi stötta varandra och kanske träffas! Hälsar Maria i Ängelholm
    [email protected]

    Svar: Hej! Spännande! Kämpar på är precis rätt uttryckt, snart klar med modul 5 som var ganska "enkel", men fortfarande inte klar med 4:an som är "jävulsk" enligt mig! Givetvis är det magiskt mycket på arbetet just nu också...., typiskt. Vi hörs av //Linda
    MADFAB INTERIÖR

    2013-12-09 | 15:24:43
  • Elin säger:

    Hej Lina!
    Jag har precis börjat utbildningen. Inredningskonsult. Jag är på modul 1 och ja det är lite svårt at börja tycker jag. Man vill ju inte göra fel och misslackas. Men om det skulle vara så att jag har någon fråga till dig om hur du gjorde, råd osv. kan jag maila dig på nått sätt eller så? hade varit till stor hjälp för mig tror jag.

    mvh Elin (nybörjaren)

    Svar: Hej Elin! Du får gärna maila, men jag känner mig fortfarande i vissa fall lika novis som du:=) Mailadress: [email protected]
    Lycka till //Linda
    MADFAB INTERIÖR

    2014-11-05 | 15:02:24

Kommentera inlägget här: