MadFab Interiör

Vår vrå, inredning, livet & härligheten!

Vårt bröllop - Del 1

Kategori: Familjen

Vilken efterapning, ja det är precis vad det är! Blev så inspirerad av Tant Johannas reportage om sitt eget fantastikt fina sommarbröllop. Se själv alla fina bilder på http://lovelylife.se/tant-johanna
 
Mitt eget bröllop är en av dem arrangemang jag är mest nöjd med, vi hade en fantastisk dag. För er som ska gifta er nu till hösten, kanske ni kan finna ett tips eller två! 
 
Jag letade själv mycket inspiration på nätet då jag inte ville ha ett traditionellt utseende på vårt bröllop. Kanske vårt kan ge er kreativitet och nya idéer. 
 
Vi gifte oss i Bjuvs kyrka 2010-10-30. Snart tre år sedan, gud vad tiden går fort. 
 
Varken jag eller min man har många släktingar vilket gjorde att vi inte var så många, 30 st gäster, mestadels vänner. Att vi inte var så många möjliggjorde att vi kunde ha festen på vårt förstahandsval Wallåkra Stenkärlsfabrik, vilket underbart ställe att hålla bröllopsfest på!
 
 
Temat för vår dag var romantik, dåtid, och industri, kontraster mellan råa material och spets. Och, vad nöjd jag blev!
 
 
"Wallåkra Stenkärlsfabrik" - krukor och krog i naturreservat.
 
När vi kom ifrån kyrkan möttes vi här av marschaller längs gången ner till krogen och krukmakeriet. Väl framme stod stora eldfat och vi serverades en varm härlig drink av äpplemust i kärl ifrån krukmakeriet. Detta var höst romantik i kvadrat!
 
 
Under krogen flyter en å som är synlig genom ett glas i golvet, foto kommer inom kort! 
 
 
Min brudbukett ville jag i huvudsak skulle andas dåtid och romantik. Ljung hör hösten till så det var blomman jag valde. Leverantör blev en jätte duktig tjej som driver Madame Plantier. Det är väl roligt när man träffar människor som direkt förstår vad man vill ha trots att man bara beskriver en känsla!
 
 
Även här kommer fler bilder på alla fina detaljer.
 
Fortsättning följer..., med meny samt layout, brudklänning, barnen, kyrkan och inte minst, vårt färdmedel! 
 
Ha en fantastisk måndag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: