MadFab Interiör

Vår vrå, inredning, livet & härligheten!

Helt slut! Det är tufft med semester..

Kategori: Barnrum

Jag och Madicken har idag gjort IKEA, vi var inte ensamma! Precis som när hennes storebror skulle börja skolan är det ju faktiskt viktigt med ett skrivbord. Det blev ett skrivbord med rosa ben, en rosa stol, en rosa hylla och rosa skrivbordsaccessoarer till. Ansträngde mig förgäves att försöka peta in någon annan färg, men inte! 
 
Och med nya möbler måste det ju möbleras om, städas, och inte minst kastas saker. Efter sortering och åter sortering fick jag faktiskt kasta en del av allt "kladd och klydd" som hon älskar att samla på sig! Madickens rum är inte stort och ganska svårmöblerat, men efter hårda förhandlingar och hårt slit blev i alla fall hon väldigt nöjd med resultatet. 
 
I fjol när Madicken fyllde fem år önskade hon sig en sänghimmel, vilket man ju måste tillgodose...Jag hittade bara fula sådana så jag bestämde mig för att sy en själv. Jag är supernöjd, men tyvärr är den både på tok för stor och hon tycker inte om att ha den ovanför sängen. Den får dock inte avlägsnas ifrån rummet, så nu äter vårt jättetält upp hela hennes rum, eller kanske inte? Har inte riktigt bestämt mig gällande det där lektältet, är ju förbenat nöjd med det. 
 
Imorgon kommer bilder av nattens arbete på Madickens rum!
 
En reflektion ifrån IKEA: I många år har jag tyckt att IKEA går att känna igen, förstår ni vad jag menar? Ganska vardagligt, men praktiskt och jag handlar alltid alldeles för mycket på IKEA. Men idag var känslan en helt annan. Fantastika miljöer, lite olika stilar, inte "bara" IKEA. I alla fall inte det traditionella IKEA jag känner. Tog foto på en av miljöerna som jag tycker väldigt mycket om, vill ha!
 
 
Härlig skandinavisk blandning av svart och furu!
 
 
Och detta var bara en bråkdel, IKEA är modernare och mer varierat än tidigare, tycker jag, vad tycker du? Varit där nyligen?
Stor eloge till inredarna på IKEA i Helsingborg, magnifikt arbete, den nya köksavdelningen gör att man vill ha. 
 
Oj, idag blev det en hel dagbok och jag hann ändå inte beklaga mig över köerna på Max och deras helt urusla beställningssystem. Tom restaurang, men fullsatt kö, konstig affärsidé!
 
/Sov gott

Kommentarer


Kommentera inlägget här: