MadFab Interiör

Vår vrå, inredning, livet & härligheten!

Köks inspiration - igen!

Kategori: Belysning

Nu vankas det en köksuppgift i skolan, så med förkylning och feber har det surfats kök! Det som först dök upp i min inspirationsbank var ett kök som hängt med i mitt minne sedan 2010. Tycker det är enkelt, men så fräckt med vinkällaren och den öppna brasan! Egentligen något man kan få till i nästan vilket hus som helst, eller hur!?
 
 
Enkelt, tidlöst, snyggt!
 
 
 
En platsbyggd bänk gör köket än mer personligt och ombonat. 
 
 
Och så till det bästa, vinkällaren!
 
 
Kan ni förstå att jag fortfarande har detta kök i minnet? Bilderna har jag lånat ifrån Hus & Hem
 
På tal om Hus & Hem, i nya numret, reportaget hemma hos Johanna väldigt inspirerande. Fiffiga lösningar, och coola påhitt! Fönstret i duschen är min favorit! Har du någon?
 
Men till min uppgift hade jag för mig att jag vill ha ett kök som andas café, gammal lanthandel, lite storkök fast litet, ha ha. Hittade i alla fall dessa fantastiska bilder!
 
 
Inredningen är skapad för att ge en känsla av sommar året runt, lycket eller hur?
 
 
 
 
Bilderna har jag lånat ifrån http://volang.elledecoration.se/
 
Lotta Wenström, bjöd också på väldigt fina kök och en häftig restaurang miljö. Även här har gult ett finger med i spelet. 
 
Och vidare till ett helt annat kök, men inte mindre snyggt för det! Även denna bild kommer ifrån Lotte Wenström.
 
 
Och ett vitt kök med piffiga detaljer. Notera vilken höjd fönstret ovanför dörren ger!
Dessa bilder kommer ifrån Alvhem mäkleri & interiör
 
 
Fräck lampor, det är liksom egentligen det lilla som gör det! Tror det får bli ett klassiskt kök med fiffiga detaljer...
 
Öppna hyllor och några markanta färger...
 
 
Synliga rör, vackert!
 
 
Kanske lite för skarpa konstraster för min smak, men griffeltavlan och effekten av dem röda textilsladdarna som kontrast, gillar jag jätte mycket. 
 
Nog surfat, nu ska dottern hämtas. Hoppas du kanske får en eller annan idé du också av mitt förkylningssurfande. 
 
Ha en bra dag
 
//LInda
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: